MENU

Aston Martin DB7 Vantage Prototype DP005 1998

Exkluzivně Vám nabízíme k prodeji nejstarší dochovaný Aston Martin s motorem V12, tedy jeden ze sedmi prototypů, které odstartovaly moderní éru automobilky Aston Martin, která celou svou historii vyráběla menší motory a po válce se proslavila s řadovými šestiválci a vidlicovými osmiválci. Všech sedm prototypů mělo být drsným způsobem otestováno a následně rozebráno, či použito na crash testy, v UK poté automobilce stát vrací VAT. Po letech byl z karoserie DP001 postaven závodní vůz, DP004 se poskládal z dílů v jedné z dílen Aston Martin Heritage a byl nabízen před lety za 260 000 EUR, ale všechny tyto vozy pochází z již testovaných a rozebraných exemplářů a jejich zásadní komponenty nejsou originální, krom samotných karoserií.

Námi nabízený vůz měl jako jediný modernější zadní část vozu, kterou pak dostaly DB7 Vantage GT v roce 2002, tyto prototypy jsou však z roku 1997/1998 a tento si svou zadní částí a nádherným barevným provedením společně s vyšším výkonem s dílenským zpracováním, které se nejvíce blížilo kompletnímu autu, získal přízně závodníka a zakladatele a ředitele legendárního Aston Martin Engineering Davida Jacka a ten jej zachránil před testováním a následným rozebráním pro své sběratelské účely. Vůz se díky naší spolupráci s touto společností spadající pod Aston Martin Heritage dostal v roce 2012 po dvou letech přemlouvání do České Republiky s 12 000 najetými mílemi pouze po Anglii na převozních značkách AML, dnes má vůz najeto 15 000 mil a stále je ve zcela originálním stavu s dokonalým a zcela 100% originálním lakem v nejatraktivnějším odstínu Aston Martin Racing Green, interiér je bez koberců, řídící jednotky jsou pod nohama pasažérů a řidičovo sedadlo je ušito v několika odstínech a z několika materiálů v rámci experimentu pro následnou sériovou výrobu.

DP005 má tedy jako nejstarší Aston Martin světa motor V12 6.0 a to s 6 st. manuální převodovkou a maximálními parametry řídících jednotek pro rychlost a výkonost, vůz je oproti sériovému vozu i podstatně lehčí a jede vysoko nad 300 km/h a jeho akcelerace je mnohem agresivnější než u sériového Vantage. Jedná se o neskutečnou sběratelskou a investiční příležitost, v rámci redukce sbírky uvažujeme o prodeji a velmi záleží na tom, do jakých rukou by vůz byl prodán. Za 10 let vůz bude moci získat veteránské testace a jeho hodnota se jako u každého Aston Martinu s výrobními znaky DP (Prototypy) vyhoupne do nebeských výšin… V tomto roce se vůz Aston Martin DP215 Competition Prototype z roku 1963 prodává za £18.98 milionu což je přibližně 557 000 000 CZK.

Naše určení ceny vychází z méně zajímavého, nekompletního a později dostavěného DP004, které bylo nabízeno před několika lety za přibližně 6 500 000 CZK, vzhledem ke světovému vývoji cen prototypů a předpokladu do budoucna by hodnota tohoto vozu měla být minimálně o třetinu vyšší. Automobil samozřejmě nemá homologaci pro provoz a je určen jako anglický vrchol sbírky pro ty nejnáročnější zájemce, který za 10 let bude doslova šokovat svou hodnotou při získání veteránského věku.

We offer for a very exclusive sale the oldest remaining Aston Martin with engine V12, meaning one of seven prototypes, which initiated the modern era of Aston Martin automobile company. Aston Martin throughout the history manufactured smaller engines and after the war was famous for straight six-cylinder engine and fork-shaped eight-cylinder engine. All seven prototypes were supposed to be tested in a rough way and afterwards dismantled or to be used for crash tests; in the UK the state then gives back VAT to the automobile company. After years, a racing car was built from the bodywork DP001, DP004  was put together from parts in Aston Martin Heritage and was offered few years ago for 260 000 euros, but all these cars originate from already tested and dismantled cars and their basic components are not original, except for the bodywork.

 

The car we offer is the only one to have a modern back of the car, which was an inspiration for DB7 Vantage GT in 2002. But these prototypes are from 1997/1998 and this specific one with its special back, beautiful colour, together with better performance and processing, which looks almost like a complete car, got attention of David Jack – a racer and founder & director of Aston Martin Engineering and he has saved this car from testing and dismantling and has kept it for collectors’ purposes. The car thanks to our cooperation with this company under competence of Aston Martin Heritage got to us in 2012 after two years of negotiations. The vehicle got to the Czech Republic with only 12 000 miles driven in the UK on transportation AML number. Nowadays the car has 15 000 miles and is in a completely original condition with perfect 100% original polish in the most attractive shade Aston Martin Racing Green, the interior is without carpets, the managing panels are under passengers’ legs and driver’s seat is in a different shades and from diverse materials within experiment for a subsequent series production.

 

DP005 as the oldest Aston Martin of the world has engine V12 6.0 with 6-degree manual transmission and maximal parameters of managing panels for speed and performance. The vehicle is lighter than the series production car and it goes up to more than 300 km/h and its acceleration is much more aggressive than the series Vantage. It is an incredible collector’s and investment opportunity; we are thinking about the sale because of reduction of our private collection and it is very important to us to know, who would be the next owner. In ten years, the car would be able to get veteran tests and its value would increase a lot as all other Aston Martin prototypes. This year an Aston Martin DP215 Competition Prototype from 1963 was sold for £18.98 millions (approx. 557 000 000 CZK).

 

Our price comes from less interesting, not complete and lately built DP004, which was offered few years ago for 6 500 000 CZK, regarding the global evolution of prices of prototypes and assumption that the value should increase at minimum by one third. The car of course does not have homologation for operation and is considered as the English top of collection for the most discerning collectors, who are going to be really shocked in ten years’ time with the value of DB7 Vantage Prototype when reaching its veteran age.

 

Základní informace

Rok výroby
1998
Stav tachometru
14 000 mil
Převodovka
manuální

Motor

Označení motoru
V12
Objem motoru
6,0 l
Výkon motoru
324 kW
Točivý moment motoru
556 Nm

Doplňující informace

Maximální rychlost
300 km/h
Zrychlení v z 0-100 km/h
4,9 s

Cena

Prodej
187 000 EUR
4 999 000 Kč
Mám zájem

Zpět na prodej vozů

Tyto webové stránky používají cookies a analytická data. V případě, že souhlasíte s jejich použitím, klikněte na tlačítko "Souhlasím" níže. Detaily, jak s Vašimi daty nakládáme, najdete na stránce Podmínky zpracování osobních údajů.