Jaguar E-Type FHC 1961 Flat Floor Projekt
NENÍ NA PRODEJ!
Nejstarší Jaguar E-Type GT na našem území kam jsme jej dovezli v dubnu 2008. Jedná se o originální karoserii a rám s neskutečným výrobním číslem 885136, jedná se tedy o 136 vyrobené levostranné coupe! Vozy s takto nízkým výrobním číslem mají po dokončené kvalitní renovaci hodnotu kolem 300 000-900 000 EUR, tedy kolem 11-22 milionů CZK a většinou se jedná o vozy původem z USA, námi nabízený automobil byl jeden z prvních E-Type FHC dovezený do Francie a byl prodán v Paříži v říjnu 1961 filmovému magnátovi Brunetu Demenasovi a existuje vysoká šance, že si tento vůz zahrál v některých francouzských filmech šedesátých let, protože jeho originální odstín Opalescent Dark Blue s interiérem v odstínu Biscuit můžete vidět ve filmu Tonoucí se stébla chytá a je velmi nepravděpodobné, že by stejných vozů bylo ve Francii šedesátých let více. Tuto skutečnost nemůžeme potvrdit, ale lze potvrdit fakt, že auto bylo absolutně bez koroze a jako jedno z mála aut s plochou podlahou má své původní ploché podlahy!
V roce 2018 se prodal na jaře E-Type Roadster z roku 1961 s výrobním číslem lehce pod 100 za neuvěřitelných £1650 000, tedy kolem 50 000 000CZK, jenomže coupe se začalo stavět později a v menších počtech a originální coupe z roku 1961, kterému nikdo v minulosti nevyměnil karoserii a nebo nepostavil na dokladech z roku 1961 pozdější auto apod. je nesehnatelnou a extrémně žádanou záležitostí všech sběratelů po celém světě. E-Type byl navíc vyhlášen nejhezčím autem historie, je v muzeu moderního umění v NY jako jedno z nejvýznamnějších designových děl 20. století a každý ví, že nejžádanějším, nejpovedenějším a nejkrásnějším je coupé z roku 1961. Proběhl jeden prokazatelný prodej evropského coupé a to švýcarské 04 za neskutečných 960 000 švýcarských franků a to již před mnoha lety. O jiném evropském coupé 1961 než je toto nevíme!
K autu chybí mnoho dílů, je na něm ještě mnoho práce s kompletací. Auto bylo koupeno od residenta Monaca, pana Bertoneho! K autu jsou ještě francouzské dokumenty, zachovalá sedadla s původní kůží, originální volant, repasovaný motor 3.8l a repasovaná převodovka a certifikát Jaguar Daimler Heritage Trust! Chybějící díly jako zadní okno, palubní deska, výfuky a mnoho podvozkových a jiných dílů je stejně potřeba koupit na poctivou renovaci nové, chromy jsou hotovy (dokonce i originální drátěná kola-nejsou zapletena, ale pochromována včetně drátů už ano), auto bylo obroušeno ručně na kov a nalakováno do černé, je stále možnost dát do originální tmavě modré, což doporučujeme a dostavit auto do podoby z roku 1961, jeho hodnota pak bude v řádech od 500 000 EUR do nepředstavitelných částek, které se každým rokem zvyšují.